امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پلیس راهور با دانشگاه صنعتی شریف در جهت رفع نیازهای‌ فناورانه پلیس

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پلیس راهور با دانشگاه صنعتی شریف در جهت رفع نیازهای‌ فناورانه پلیس

 | 

صبح روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (پلیس راهور) و هیئت همراه او به میزبانی آقای دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و آقای دهبیدی‌پور رئيس پارک علم و فناوری شریف در ایستگاه نوآوری شریف حضور پیدا کرد‌ه‌اند. در طی بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان با فعالیت و دستاوردهای فناورانه‌ای که در راستای خدمات پلیس راهور انجام داده بودند، آشنا شدند. یکی از شرکت‌ها، آیان بود.

بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از آیان
قبضینو یکی از محصولات شرکت آیان است. از ابتدای فعالیت خود به عنوان یکی از سرویس‌دهنده‌های اصلی خدمات پلیس راهور محسوب‌ شده است. این شرکت با پرداخت روزانه بیش از ۱۰ هزار قبض خلافی توانسته نقش مهمی در تسویه جرایم رانندگی داشته باشد.
اخیرا شرکت آیان به جز قبضینو، اقدام به ارائه خدمات پلیس در سامانه پیشخوان ۲۴ کرده است. هم‌چنین به جز سرویس استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتور، خدمات جدیدی مانند استعلام پلاک‌های فعال، نمره منفی گواهینامه، ممنوع‌الخروجی، وضعیت گواهینامه و گذرنامه و … را در محصولات خود ارائه کرده است.

توضیح مدیر آیان در رابطه با محصولات آیان
با توجه به بازدید سردار هادیان‌فر از شرکت آیان و آشنایی ایشان با شرکت، پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک، همکاری بین شرکت آیان و پلیس راهور بیش از پیش گسترش پیدا کند و به حوزه‌های دیگر نیز بسط پیدا کند.

بخش دوم این بازدید مربوط به معرفی نیاز‌های فناورانه پلیس راهور در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف بود. شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی مانند شرکت تجارت الکترونیک امن موج، شرکت کهربا ماشین پارسیان و سامانه‌های سپهر شریف در این پژوهشکده حضور داشتند و به معرفی محصولات خودشان پرداختند.

در ادامه دکتر جلیلی خاطر نشان کردند که ما در ایستگاه نوآوری شریف تنها به دنبال افزایش ثروت و درآمدزایی نیستیم؛ بلکه هدف اصلی اغلب شرکت‌های دانش‌بنیان ناحیه نوآوری شریف، حل مسئله موثر و میزان تاثیرگذاری است تا بتوانند در مقیاس‌های بزرگ تاثیرگذار باشند. هم‌چنین هر یک از این شرکت‌های مستقر در این ناحیه، توانمند‌های زیادی در راستای توسعه محصولات دارند.
به نظر می‌رسد این مسئله از دید پلیس راهور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. هم‌چنین در ادامه این بازدید، رئیس پلیس راهور به این موضوع اشاره کرد که نیاز‌های فناورانه زیادی وجود دارند که برای رفع این نیاز‌ها به دنبال دانشگاه‌ها و شرکت‌های ‌دانش‌بنیان هستند. خوشبختانه در ایستگاه نوآوری شریف شرکت‌های دانش بنیان زیادی وجود دارند که می‌توانند در جهت رفع این نیاز‌ها قدمی به سمت جلو بردارند.
در ادامه سردار هادیان‌فر به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و شعار امسال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اشاره کردند. به‌علاوه به این موضوع اشاره کرده‌اند که در حوزه ترافیک مسائل و ایرادات زیادی وجود داند که نمی‌توانند آن‌ها را به روش‌های سنتی و قدیمی برطرف کنند. یکی از نیاز‌های اصلی، کنترل و مدیریت ترافیک است. در حال حاضر نگاه و دیدشان به فناوری‌های جدید در حوزه IT و ITS است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. در ادامه صحبت‌های خود به این مسئله اشاره کرد که به همین دلیل، در جهت رفع این مسائل و مشکلات به دنبال دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستند و می‌خواهند بتوانند از این طریق مشکلات و ایرادات موجود را از سر راه بردارند.
سپس رئیس پلیس راهور با طرح نیاز‌های مهم در حوزه حمل و نقل این‌طور بیان کردند: شرکت‌های دانش بنیان با ارائه ایده در جهت اصلاح قوانین و مقررات، افزایش توان مقابه با ترافیک، کاهش تصادفات، ایجاد ایمنی، افزایش کیفیت خودرو‌ها و شناسایی مناطق حادثه‌خیز می‌توانند با ایجاد راهکارهای مشترک در جهت کاهش تصادفات قدم بزرگی را بردارند.

در نهایت برای رفع مشکلات موجود و ارائه ایده‌های جدید و نوین از سوی شرکت‌های دانش بنیان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک ۲ ساله بین پلیس راهنمایی و رانندگی با دانشگاه شریف بسته شد و به امضای دو طرف رسید.

بازدید رئیس پلیس راهور و شریف از شرکت آیان

توضیح مدیر آیان در رابطه با خدمات آیان

تفاهم نامه بین راهور با دانشگاه شریف