رفع چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از نوآوری در کشور

رفع چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از نوآوری در کشور

 | 

سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ دکتر اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در ایستگاه نوآوری شریف و سپس در شرکت آيان حضور پیدا کردند.

شرکت آیان تک‌نام فعال در حوزه مالی (فین‌ تک) است که مدیران شرکت در حضور دکتر اسدیان و مهندس دهبیدی پور توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌ها، اهداف و محصولات مختلفی نظیر بازی، محصولات فین‌تکی و پروژه‌ها و دستاوردهای گوناگی مانند موارد زیر مطرح کرده‌اند.
• پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان قبض در سال گذشته
• خدمت‌رسانی به بانک‌های کشور و شرکت‌های پرداخت دیگر
• استفاده بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی از سامانه توسعه‌یافته در آیان
• انتقال دانش شکل‌گرفته در آیان تکفام از طریق پروژه‌های ملی به بخش دولتی
در طی بازدید، مدیران شرکت‌ در خصوص مهم‌ترین چالش‌های موجود برای شرکت آیان و به صورت کلی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فین‌ تک توضیحاتی را ارائه دادند. بعد از اتمام توضیحات، معاون این قول را داد تا این موارد را پیگیری کند و حتی قرار بر این شد تا بازپرس مشخصی در دادسرا برای پیگیری مسائل حقوقی در نظر گرفته شود.

به علاوه  مدیران در خصوص سازمان‌هایی صحبت کرده‌اند که قبضینو خدماتشان را ارائه می‌دهد اما به دلیل تضاد منافع، مشکلات زیادی را برای شرکت ایجاد می‌کنند. هم‌چنین به سه شاخص مهم خدمت در شرکت آیان یعنی پشتیبانی، امنیت شبکه و صرفه‌جویی در زمان نیز اشاره شد. در پایان دکتر اسدیان خاطرنشان کردند که سازمان بازرسی کل کشور عزم خود را برای حمایت از نوآوری در کشور جزم کرده است. در‌نهایت از شرکت‌های ارائه‌دهنده محصول نیز درخواست کردند تا مشکلات خود را با سازمان بازرسی کشور در میان بگذارند؛ چراکه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان مکلف هستند. اگر دستگاهی از تکلیف خود سرپیچی کند با آن برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

آشنایی با فعالیت و دستاوردهای ناحیه نوآوری شریف